Detektyw – uczciwość pracownika

   Przy doborze członków zespołu istotne jest by mieć pewność, że możemy w stu procentach zaufać nowemu pracownikowi.  Począwszy od weryfikacji informacji z CV, sprawdzeniu prawdziwych powodów odejścia z poprzednich miejsc pracy, ewentualnych nałogów, aż po wyrywkowe kontrole osób już pracujących.  Kluczowe osoby posiadają wiedzę, która może być dla istnienia firmy niebezpieczna jeśli trafi  do konkurencji. Być może konkurencja podsyła „kreta”, który ma za zadanie taką wiedzę zdobyć.  Dzięki nam będziesz w stanie sprawdzić  czy biznes jest bezpieczny.

   Wykrycie próby oszustwa na etapie rekrutacji jest najtańszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem. Wystarczy zazwyczaj wnikliwa analiza CV oraz rozmowa z kandydatem. Niekompetencję można wykryć dość łatwo. Tutaj detektyw rzadko jest potrzebny, a zasadne jest skorzystanie z takiej usługi przy doborze kluczowych pracowników oraz osób mających dostęp do ważnych danych. Usługa jest na tym etapie tania, a dzięki niej możemy uniknąć dużych strat. Niekoniecznie muszą one wynikać z kradzieży istotnych danych. Policzmy sobie wyłącznie koszt jaki poniesiemy zatrudniając, wdrażając daną osobę w obowiązki, czekając na wyniki (sprzedawca przecież potrzebuje kilka miesięcy na osiągnięcie wyników) i na finiszu uświadamiając sobie, że ktoś mocno podkoloryzował swoje CV. W najlepszym wypadku tracimy kilka miesięcy i kilkadziesiąt tysięcy złotych.

   Dużo gorsza jest sytuacja, kiedy wyciekają dane lub pracownik podejmuje próbę uzyskania dodatkowych dochodów kosztem pracodawcy. Warto uważnie monitorować obieg informacji i wewnętrzne systemy bezpieczeństwa. Najłatwiej jest to oczywiście napisać, ale w życiu i natłoku codziennych obowiązków możemy dowiedzieć się o „krecie” kiedy straty będą ogromne. Być może utracimy też klientów i reputację. Dla tego skorzystanie z wsparcia zewnętrznego jest jak najbardziej uzasadnione. Tylko największe podmioty stać na utrzymywanie własnych zespołów bezpieczeństwa wewnętrznego. Detektyw może z powodzeniem zastąpić pracę takiego zespołu w przypadku mniejszych organizacji.

   Dokonujemy analizy zachowań pracowników. Monitorujemy obieg informacji. Wprowadzamy w razie potrzeby „tajemniczego klienta” lub pracownika do podejrzanego zespołu. Wyciek może nastąpić na każdym szczeblu. Od działu technicznego, utrzymania czystości po członków zarządu. Ankiety prowadzone wśród polskich przedsiębiorców pokazuje, że aż 37 % firm padło ofiarą tego typu nadużyć. To tylko wykryte sprawy. Nie mamy pojęcia jaka jest prawdziwa skala. Współpraca z detektywem pomoże rozwiązać problem kiedy się pojawi, a po rozwiązaniu skuteczniej mu zapobiegać.